چه کارهایی را نباید در کشور چین انجام داد



- 

سنت و احترام به قوانین خانواده حرف اول را در بین خانواده های چینی می زند. شاید جالب باشد، بدانید که اهمیت پایبندی به سنت های گذشته به قدری زیاد است که زندگی و آینده نسل جوان خانواده را تحت تاثیر قرار می دهند؛ اما باید به یاد داشته باشیم کشور چین به خاطر همین سنت ها و قوانین است که برای گردشگران دنیا جالب شده است.

1. مردم چین تعریف کردن از خودشان و دیگران را دوست ندارند

شاید وقتی که از میزبانی یک فرد چینی و غذای فوق العاده اش تعریف می کنید، زبانتان بند بیاید، زیرا با این پاسخ روبرو شوید: «نه، نه، غذا وحشتناک بود.» همچنین وقتی که در مورد هوش یا زیبایی پسر یک فرد چینی به او می گویید پاسخ های مشابهی خواهید شنید. به طور کلی آنها تعریف را به گونه ای رد می کنند: «نه، او واقعا احمق است! یا «او اصلا هم زیبا نیست.» این مردم بی ادب نیستند... بلکه فقط فروتن و مودب هستند. نکته اخلاقی و آموزنده این است که: وانمود کنید فروتن هستید، حتی اگر این کار باعث مرگتان شود! اگر کمتر لاف بزنید و کمتر از خودتان تعریف کنید، راه زیادی را در کسب نکات حساس فرهنگی چینی ها پیش خواهید رفت.

2. آبرو و حفظ حرمت خانواده اول حرف را می زند

بدترین کاری که می توانید با آشنایان چینی‌تان بکنید، این است که آنها را به صورت علنی تحقیر یا شرمنده کنید. این کار باعث می شود که آبرویشان برود. هیچگاه در مقابل دیگران اشتباهشان را به رخ آنها نکشید یا بر سر کسی فریاد نزنید. نکته خوب این است که شما در واقع می توانید با تعریف کردن از آنها کاری کنید که اعتبار به دست آورند. هر زمان که فرصتش را داشتید این کار را انجام دهید. آنها از لطفی که در حقشان کرده اید سپاسگزار خواهند بود.

3. هیچگاه به طور علنی عصبانی نشوید

نمایش خشم به طور علنی مورد علاقه چینی ها نیست و کنار آمدن با این موضوع برایشان ناراحت کننده ترین مسئله است، به ویژه اگر افراد عصبانی مثلا توریست های خارجی باشند. بدی این موضوع درست به اندازه بردن آبروی یک فرد چینی (معمولا میزبان) است که شما باید به هر قیمتی که شده از آن اجتناب کنید.

4.  هیچ کس را با نام کوچکش مورد خطاب قرار ندهید

چینی ها هم مانند هر کس دیگری نام و نام خانوادگی دارند. با این حال در چین همیشه در ابتدا از نام خانوادگی استفاده می شود. خانواده (و به طور کلی هر جمعی) همیشه بر فرد ارجحیت دارد. جو اسمیت در مینه سوتا در شانگهای به اسمیت جو (یا معادل آن) شناخته می شود. اگر شخصی را تحت عنوان «لی مینگ» به شما معرفی کردند، شما باید او را آقای لی بنامید (نه آقای مینگ).

بهترین زمان سفر به چین در کدام فصل است

بهترین زمان سفر به چین ، فصل بهار است ، در کل نمی توان فصل مشخصی را برای سفر به چین ، بهترین دانست چرا که این کشور بسیار پهناور است و از تنوع آب و هوایی بسیاری برخوردار است ، برای مثال بسیاری از شهرهای چین مثل گوانجو و شنزن در فصل پاییز بسیار زیباتر و از نظر گزدشگران این فصل برای این شهرها بهتر است ، اگر بخواهیم کلی صحبت کنیم فصل بهار بهترین زمان سفر به چین است وگرنه تمامی فصل ها و ماه های سال برای سفر به چین مناسب هستند ، در زمستان این کشور در بعضی از مناطق بسیار سرد و در تابستان نیز در بعضی مناطق بسیار گرم می باشد ، انتخاب فصل سفر بستگی به طبع و سلیقه شما خواهد داشت.

فصل زمستان برای سفر به شهر گوانجو بسیار خوب است چرا که آب و هوای متفاوتی نسبت به شهرهای دیگر چین دارد و هوای گرمی دارد ، همچنین در زمستان بسیاری از فستیوال ها و نمایشگاه ها در این جا برگزار می گردد و می توانید بسیار در این زمان لذت ببرید ، برای سفر به پکن فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید تا بتوانید بهترین مناطق گردشری پکن را بازدید کنید ، زمستان های پکن بسیار سرد است و در نهایت می رسیم به شانگهای زیبا و پر جنب و جوش که می توانید به این بندر زیبا و مهم چین در تمامی ماه های سال سفر کنید و از اقامت در این شهر نهایت لذت را ببرید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | 16:35 | نویسنده : تیوا تور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • 
  • 
  • 
  •